Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Асинхронна форма дистанційного навчання в дії

Posted 13 4 20

Асинхронна форма дистанційного навчання давно є трендовою у світі, а загальнодержавний карантин «створив умови» для її застосування і у нашому місті. У Прилуцькій гімназії № 1 імені Георгія Вороного (директор Олена Рогальова) з 18 березня 2020 року організовано асинхронне навчання здобувачів освіти. Його особливістю є той момент, що навчання більше нагадує індивідуальне заняття, навіть коли матеріал уроку викладається для учнів усього класу. Асинхронне навчання – тип навчання, в процесі якого обмін інформацією та інтеракціями між його учасниками – вчителями та учнями, учнями між собою чи з електронними засобами навчання – відбувається не у реальному часі. Електронні ресурси, що використовуються для підтримки асинхронного навчання, включають у себе електронну пошту, соціальні мережі, електронні носії, інтернет-форуми, вікі, блоги, дистанційні платформи та хмароорієнтоване середовище від Google тощо.

13 та 16 березня директором, заступниками, учителями інформатики було проведено навчання педагогічних працівників гімназії щодо роботи з використанням хмарних технологій, платформ для проведення перевірки знань учнів. Відповідно до наказу «Про організацію освітнього процесу в гімназії з використанням технологій дистанційного навчання» від 17.03.2020р освітній процес у гімназії на період оголошеного карантину був організований з використанням технологій дистанційного навчання за допомогою хмарних технологій. Підставою для наказу було рішення педагогічної ради (протокол № 9 від 17.03.2020 р.), проведене опитування педагогічних працівників щодо наявності в домашньому користуванні апаратних засобів, необхідних для запровадження технологій дистанційного зв’язку, наявності інтернет-зв’язку (100% опитуваних підтвердили наявність необхідних засобів) та роз’яснення директора гімназії щодо виконання посадових обов’язків всіх працівників гімназії за таких умов праці.

Асинхронна форма дистанційного навчання в гімназії проходить згідно з затвердженим розкладом уроків на ІІ семестр; визначено процес та режим роботи педагогічних працівників відповідно до розроблених учителями індивідуальних планів роботи, які містять педагогічну, організаційно-методичну роботу, самоосвітню діяльність; визначено процедуру здійснення адміністрацією щоденного контролю. Напередодні проведення уроків учителі 1-11 класів мають розмістити на єдиній гімназійній платформі навчальні матеріали до заняття, які повинні містити необхідний аудіо-, відеоконтент, роз’яснення вчителя щодо вивчення матеріалу, зазначено форми перевірки (таким чином забезпечуємо зворотній зв'язок уже з перших днів) та надіслати класним керівникам таку інформацію: предмет, тема, домашні завдання, на що звернути увагу.

Наступного дня класний керівник до 10.00 має надіслати цей віртуальний щоденник учням та батькам, члену адміністрації (1-4 класи – заступнику директора Ліпіній Н.М., 5-7 класи – директору Рогальовій О.Г., 8-9 класи – заступнику директора Юзвик Л.О., 10-11 класи – заступнику директора Хомич О.А.).

Щоденно адміністрація до 10.00 здійснює перевірку навчальних матеріалів учителів на платформі відповідно до закріплених предметів, при виявленні недоліків індивідуально спілкуються з педагогами щодо ліквідації наявних проблем, потім заступники звітуються директору про стан організації навчання. Щотижнево проходять онлайн-наради адміністрації, де одним із питань є якість освітнього процесу, який здійснюється в гімназії, приймаються рішення щодо виявлених проблем, аналізуються звернення батьків, якщо такі були (класні керівники повідомляють щоденно «своєму» адміністратору про такі звернення чи прохання).

Щопонеділка члени адміністрації перед нарадами здійснюють аналіз індивідуальних планів роботи вчителів, індивідуально спілкуються в разі невиконання чи потреби якогось уточнення чи редагування.

На Google Диску єдиної гімназійної платформи, окрім папок для кожного класу з кожного предмету, розміщено теку «Індивідуальні плани роботи», в якій вміщено індивідуальні плани всіх педагогів на період карантину по предметних методичних об’єднаннях. Створені і окремі теки з матеріалами «Підвищення кваліфікації вчителів» «Корисні посилання», «Поради для вчителя» та ін..

У канікулярний час одним із основних напрямків роботи педагогічних працівників гімназії було підвищення кваліфікації. Адміністрацією було підготовлено рекомендації з посиланнями на курси, проходження яких буде корисним, оскільки зараз адміністрація гімназії працює над розробкою кількох положень (про академічну доброчесність, внутрішню систему якості), стратегії розвитку. Наприклад, зараз робоча група гімназії (16 чоловік) уже завершує дистанційний двотижневий курс з питань забезпечення якості шкільної освіти від Державної установи «Навчально-методичного центру з питань якості освіти». Після проходження навчання вчителі розміщують свої сертифікати на платформі в теці «Підвищення кваліфікації вчителів».

Учителі гімназії використовують також власні сайти, блоги, голосові повідомлення та відео консультації та відео уроки на платформі Zoom, Ютуб-каналі тощо. Зворотній зв'язок «учитель-учень» здійснюється також через персональну електронну пошту вчителів, Viber, Інстаграм, Мessenger, освітні платформи Сlasstime, Classroom, Zoom та Наурок.

 Учні виконують завдання, запропоновані вчителями, фотографують або сканують їх та надсилають на електронну пошту вчителям, у Viber, Інстаграм, Мessenger для оцінювання. Під час онлайн-тестування на платформах https://naurok.com.ua/, https://www.classtime.com/uk/, https://classroom.google.com/

оцінки виставляються одразу ж після проходження сесії.

Оцінювання проводиться з усіх предметів навчального плану, а виконання програм чітко контролюється адміністрацією закладу.

Освітній процес в умовах карантину на сьогодні у гімназії є чітко регламентованим, бо система є продуманою, охоплює всі напрямки, має ефективний зворотній зв'язок.