Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Звітна науково-практична конференція «Науково-методичний супровід професійного розвитку вчителів в умовах реалізації Концепції нової української школи»

Posted 31 3 18

19-20 березня 2018 року в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України відбулася звітна науково-практична конференція «Науково-методичний супровід професійного розвитку вчителів в умовах реалізації Концепції нової української школи» .Захід присвячено 80-річчю від Дня народження доктора філософських наук, професора, академіка Івана Андрійовича Зязюна (1938 – 2014 рр.), який у 1993 – 2014 рр. очолював Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Модератором пленарного засідання виступила Лук’янова Л.Б., доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. З вітальним словом до присутніх звернулися Ничкало Н.Г., доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України, Рибак І.П., народний депутат України.

Пленарне засідання конференції було присвячено висвітленню різних аспектів діяльності установ, закладів формальної і неформальної освіти у контексті науково-методичного забезпечення професійного розвитку вчителів в умовах реалізації Концепції нової української школи, а також різних категорій дорослих. На особливостях підготовки вчителя у контексті Концепції Нової української школи було акцентовано увагу Балубою І.А., керівником експертної групи з питань освіти дорослих та педагогічної освіти директорату вищої освіти і освіти дорослих МОН України. Сутність педевтології у системі педагогічних наук було візуалізовано у доповіді Ничкало Н.Г., доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, академіка-секретаря Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України. Результати аналізу освітніх потреб сучасного вчителя у контексті професійного й особистісного розвитку було викладено у виступі Лук’янової Л.Б., доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, директора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Цивілізаційний і національний виміри української школи окреслено у доповіді Філіпчука Г.Г., доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, почесного доктора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, заступника голови ВУТ «Просвіта» імені Тараса Шевченка, голова секретаріату Конгресу української інтелігенції.

 Органічною складовою пленарного засідання стали відеозвернення до учасників конференції які проходили в онлайн- режимі. В них взяли участь: Бідюк Н.М., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету, директор Центру порівняльної професійної педагогіки Хмельницького національного університету та Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України; Зварич І.М., доктор філологічних наук, професор, декан факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича; Лазаренко Н.І., кандидат педагогічних наук, доцент, ректор Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського; Товканець Г.В., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики початкової освіти Мукачівського державного університету; Чернякова С.М., завідувач міським методичним центром управління освіти Прилуцької міської ради, м. Прилуки. Світлана Миколаївна розповіла учасникам конференції про становлення Нової української школи в м. Прилуки, внесла на обговорення науковців питання становлення нової української школи хвилюють педагогів міста.

На звітній конференції працювали чотири секції:

Секція 1. Неперервний розвиток і саморозвиток особистості сучасного вчителя.

Секція 2. Психологічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників в умовах Нової української школи.

 Секція 3. Організаційно-педагогічні засади професійного розвитку педагогічних працівників у зарубіжних країнах.

Секція 4. Науково-методичне забезпечення професійного розвитку дорослого населення.

У роботі секційних засідань взяли участь науковці та аспіранти, представники експериментальних майданчиків, наукові кореспонденти ІПООД НАПН України. Більш детальну інформацію про роботу кожної з чотирьох секцій викладено у новинах Інституту на сайті http://ipood.com.ua

Організаційно-технічне забезпечення участі завідувача ММЦ управління освіти Світлани Чернякової, методиста ММЦ Тетяни Караулової у роботі звітної конференції здійснено Клугманом Д.Г., методистом ММЦ.