22 листопада 2018 року в залі управління освіти Прилуцької міської ради для заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти був проведений семінар-тренінг «Професійна мобільність педагога або чому треба вчитися все життя?»
На семінарі-тренінгу мова йшла про те,як підвищувати інтерес і бажання займатися улюбленою справою в сучасних умовах, як підвищувати професійну мобільність, необхідну для самореалізації і зростання в професії, адже для ефективної реалізації освітніх реформ учитель має бути професійно мобільним.
За допомогою методу активного навчання «Алфавіт» учасники тренінгу визначили сутність поняття «Професійна мобільність». Особливо цінним було те, що такий метод дає можливість кожному учаснику зафіксувати стан свого знання про досліджуване поняття, наскільки воно змінилося; оцінити свою діяльність і важливість цього методу для себе.
Виконуючи вправу «Хто я?», заступники директорів обирали із трьох запропонованих позицій ту, яка чомусь їм найближча щодо професійної діяльності. Для цього вони ототожнювали себе із вибраним словом, при цьому ще й необхідно було це зобразити. Таке малювання викликало у педагогів неабиякий інтерес та позитивні емоції.
Інформаційний блок семінару-тренінгу слугував тому, щоб ще більше поглибити знання учасників щодо професійної мобільності, зокрема у широкому значенні та вузькому розумінні.
В ході діагностичного практикуму заступники директорів визначали рівень прагнення до саморозвитку; самооцінку своїх якостей, що сприяють саморозвитку; оцінку можливостей реалізації себе в професійній діяльності (у даному випадку оцінка проекту педагогічної підтримки як можливості самореалізації). Для цього була використана «Діагностика рівня саморозвитку та професійно-педагогічної діяльності (автор Л.Бережнова)».
Завершальною була вправа «Крок до успіху», в ході якої учасники викладали «Доріжку професійної мобільності». Для цього вони на картках у вигляді ступні записували ті риси, ознаки, якості, характеристики, яких, на їхню думку, їм не вистачає і яких вони прагнуть набути, аби стати професійно мобільними.
Усвідомлюючи необхідність розвитку професійної мобільності, заступники директорів ЗЗСО відзначили, що чим вищий рівень розвитку професійної мобільності педагогів, тим більш інтенсивно вони залучені в інноваційний процес, оскільки новації і мобільність в сучасній школі – це два чинники, які взаємопов’язані і впливаючих один на одного. Отже, професійну мобільність педагога можна вважати тією рушійною силою, що сприяє переходу внутрішнього потенціалу вчителя у зовнішню активність, це та гнучкість, що сприяє ефективності педагогічної діяльності.
Семінар-тренінг підготувала та провела методист з психологічної служби міського методичного центру управління освіти Огорілко Ірина Миколаївна.