21 вересня 2017 року в залі управління освіти методистом з психологічної служби міського методичного центру Огорілко Іриною Миколаївною для директорів загальноосвітніх навчальних закладів був проведений діагностичний практикум «Профілактика та подолання комунікативних бар’єрів у діяльності керівника навчального закладу».
В ході активної роботи директори з’ясовували сутність поняття «комунікативні бар’єри»; аналізували ситуації, в яких комунікативні бар’єри впливали на результативність їхньої управлінської діяльності.
Директори ЗНЗ були охоплені психодіагностичною роботою. Були використані такі методики та анкети:
- Анкета «Комунікативні бар’єри в організації», розроблена Л.М. Карамушкою.
- Методика діагностики «перешкод» у встановленні емоційних контактів за В.В.Бойком.
- Методика діагностики домінуючої стратегії психологічного захисту в спілкуванні за В.В.Бойком.
- Методика діагностики комунікативної установки за В.В.Бойком (визначення загальної комунікативної толерантності).
Увага директорів була зосереджена на основних причинах незадовільних комунікацій в організації. Зокрема, на недостатнє розуміння керівниками важливості комунікацій, відсутність зворотного зв’язку; несприятливий психологічний клімат в організації; особистісні моменти; неповноту інформації, що сприймається та передається.
Глибоко усвідомлюючи комунікації на рівні особи й організації, керівники прийшли до висновку про важливість набуття умінь знижувати частоту випадків неефективних комунікацій.