Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Методичні рекомендації щодо організації навчання під час карантину

Posted 13 3 20

Вчителю-предметнику

1) Зібрати номери телефонів всіх своїх учнів (через батьків, класних керівників).

2) Створити Вайбер/Телеграм/Фейсбук групу (можна спробувати й ВайберСпільноту, де вони не будуть бачити телефони один одного, якщо вже не спілкуються. Це досить безпечно. Можна декілька спільнот, в залежності від завдань, або як легше структурувати, систематизувати та взяємодіяти) за своїм Предметом і додати туди класного керівника.

Групування учнів можна здійснити:

  • по класах (до прикладу: всі 5-ті можна зібрати в одну групу, 7-мі також і так далі);
  • по декілька класів в одному 5-6/7, 8-9, 10-11;
  • Ваш варіант.

Усе залежить від того, як перегукується матеріал.

Маємо прекрасну можливість поекспериментувати зі змішаними класами, коли старші можуть допомагати молодшим, або навіть працювати разом (одні повторюють, інші – вивчають). Так і їм буде цікавіше працювати (це додає мотивації і самовпевненості, коли ти це робиш не тільки для себе, а й іншим можеш допомогти). Також тут важливо просто правильно вибрати інструменти та формати взаємодії та спільної роботи. А взагалі, методики навчання є різні, тому – експериментуйте, і хай Вам ніхто і ніщо не заважає!

Можна спробувати попрацювати разом з іншими предметниками, щоб об’єднатися і зробити взаємодію і навчання ефективнішим в рази.

3) Групу/Спільноту можна використовувати для загальних для всіх меседжів, лінків на завдання, платформи, курси, тощо та/або відповідей на питання, спілкування, взаємодії.

4) Обираєте час та дні “зустрічей” (можна йти за графіком в школі, а можна самим обрати і зробити комфортно і Вам, і учням), якщо потрібно поділитися інформацією, надати завдання, зорієнтувати. Як варіант, може й зорганізуєте он-лайн урок(и) через безкоштовні вебплатформи).

5) Далі вже виконання завдань, прослуховування, тестування, читання, слухання – сам процес навчання УЧНЯМИ. Їм можна прописати детально з дедлайнами, а можна і поекспериментувати з частковою передачею відповідальності їм, хай регулюють коли і скільки, головне, щоб до кінця такого-то терміну – було те-то (а може Ви й не будете так жорстко ставити рамок. Знову ж таки, все залежить від кінцевої мети.) Не забуваймо, ми з вами та учнями ТЕСТУЄМО НОВУ ФОРМУ і РІВЕНЬ ВЗАЄМОДІЇ, потрібна Адаптація! На майбутнє цей формат може стати одним з інструментів у Вашому арсеналі СуперВчителя, а ці 3 тижні Ви отримали унікальну можливість його апробувати.

6) До процесу можна й потрібно долучати батьків (повірте, вони будуть тільки раді Вам допомогти, якщо правильно зорієнтуєте).

Урок можна організувати, використовуючи он-лайн інструменти та ресурси.

Free Он-лайн платформи для самоосвіти із системними курсами (потрібна індивідуальна реєстрація):

EdEra (школярі) – https://www.ed-era.com/

iLearn (школярі) – https://ilearn.org.ua/ (Гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО, предмети).

Prometheus (школярі останні класи, студенти та дорослі) – https://prometheus.org.ua/ (можна також скачати мобільний застосунок та працювати оффлайн).

ВУМ (школярі останніх класів, студенти та дорослі) – https://vumonline.ua/ – тут вже не предмети, а прикладні знання, хоча є дещо, що можна комбінувати з деякими предметами.

Якщо Ви та діти непогано володієте англійською – В1+, тоді тут просто невичерпна криниця знань – 

www.khanacademy.org

www.coursera.org (є курси різними мовами);

www.edx.org www.udacity.com www.canvas.net www.udemy.com (є версія російською).

Інструменти для спільної роботи:

Опитування та залучення групи до роботи

https://www.mentimeter.com/

https://get.plickers.com/

https://www.quizalize.com/

https://nearpod.com/

https://kahoot.com/ (провести контрольні роботи, зрізи знань, тести й оцінювання в ігровій формі);
https://onlinetestpad.com/ua – конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань та сотні готових матеріалів
https://learningapps.org/ – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань.
Організація класу в працюючу спільноту з елементами гейміфікації – 

https://www.classdojo.com/uk-ua/
https://www.edmodo.com/– освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання у школі.

https://grockit.com/об’єднує учнів під час навчання, що проходить курсами на цьому великому соціальному сайті.

ГуглДокументи для спільної роботи.

Вводити тему, давати нові знання, провокувати думки:

Різний контент в Ютубі (відео, короткі ролики, серйозні фільми BBC або National Geographic).

Інфографіка (шукайте в Ютубі та качайте картинки) – коротко про важливе.

Аудіо-книги або подкасти, інтерв’ю з цікавими людьми.

Ютуб-канали викладачів-предметників.

Блоги викладачів.

Створення контенту самими дітьми – багато різних інструментів (про це також можна зробити підбірку з описом що і як).

Радимо – відпускайте себе, не тримайте в рамках підручника, експериментуйте, досліджуйте, компонуйте, тестуйте, питайте зворотнього зв’язку у дітей, їм так важливо, щоб їх чули та питали на їхню думку.

Разом у вас станеться прекрасна мандрівка Новою Країною Освіти, в якій ви ще не бували. Обов’язково вдасться не тільки матеріал донести і часу не втратити, а й побудувати щирі людські відносини, закласти підвалини командної роботи, перезнайомити дітей з однієї школи та різних потоків, а може й навіть класів між собою, зрештою – повернути їм бажання ВЧИТИСЯ і ЗРОСТАТИ!

Вчитель то є ВІЧНИЙ УЧЕНЬ!!!

За матеріалами https://pedpresa.ua